WAX-IT

Onderhoudsplan

 

Wat houdt een onderhoudsplan bij Wax-IT in ?

dienst_ohplanBij het afsluiten van een onderhoudsplan komen we tot een overeenkomst voor een halfjaarlijks, kwartaal of maandelijks onderhoud van de wagen. Er wordt eerst een grondige behandeling incl. de nodige lakcorrectie (zoveel als nodig) uitgevoerd waarna een bescherm- en waxlaag zorgt voor de afwerking. Bij de volgende afspraken wordt de lak licht opgefrist en de beschermlaag hernieuwd (Bescherming & Onderhoud) en er zijn een aantal klassieke wasbeurten inbegrepen.

Een onderhoudsplan kan zowel voor nieuwe als oudere wagens afgesloten worden. Beide krijgen een eigen specifieke aanpak, om perfect te voldoen aan de noden van de klant en zijn wagen.

 

Een nieuwe wagen

Eerst en vooral zullen wij bij de levering van uw wagen een volledige lakinspectie uitvoeren. Daarvoor gaan wij bij de dealer langs vóór u de wagen effectief gaat ophalen (of brengt u die tot bij ons). Deze lakinspectie houdt in dat wij onder twee lichttypes elk paneel van de wagen grondig gaan inspecteren en evalueren op eventuele schade die opgelopen is tijdens productie of transport. Dit doen we via een lakdikte-meting waaruit we weten of de wagen al herstelwerk gehad heeft of niet. Als er sprake van schade is dan gaan we kijken of deze schade aanvaardbaar is en dus door ons weg te werken valt zonder dat er spuitwerk aan te pas komt. Zoniet kunnen wij in overleg met de dealer een oplossing zoeken voordat u de wagen afgeleverd krijgt (enkel mogelijk wanneer wij ter plaatse gaan!).

Het is aan de klant om te bepalen of de wagen nog geprepareerd wordt door de verdeler, of dat u er voor kiest om de wagen onmiddellijk na levering de correcte Wax-IT behandeling te geven. Elke dealer heeft namelijk zijn eigen poetsdienst of een externe poetsdienst die de wagen reinigt voor aflevering. Die werken op een ander niveau, een heel ander niveau dan wat wij wensen af te leveren. De gemiddelde poetsdienst is per wagen een uur bezig, voor een perfecte aflevering (van een nieuwe wagen) mag je bij Wax-IT een dag rekenen.

Om een idee te krijgen van hoe nieuwe wagens afgeleverd worden zou ik u voorstellen volgende blog even door te nemen. Daar ziet u in welke staat de wagen in de meeste gevallen afgeleverd wordt.
 Meestal wordt de aflevering uitgevoerd in een aparte ruimte waar het licht niet optimaal is en door de euforie van het ontvangen van een nieuwe wagen ziet u niet meteen de schade/staat. Wat wij echter te zien krijgen op wagens van enkele dagen of weken oud is soms niet te geloven en totaal niet acceptabel.

 

Er wordt een standaard controle van de lakdikte en het spuitwerk uitgevoerd waarna er indien nodig een gedetailleerder onderzoek gebeurt. In overleg met de klant worden de nodige details besproken.

 

ohplan1ohplan2ohplan3

 

 

 

 

 

 

 

 

Een oudere wagen

Bij een oudere wagen is de initiële aanpak iets anders. Er dient eerst een grondige lakinspectie en -correctie uitgevoerd te worden waarvan een uitgebreid verslag wordt opgemaakt. Het verslag omvat de staat van de wagen, de lak, het interieur, zijn velgen,… en wat er gedaan is om die terug in nieuwe staat te krijgen. Dergelijk document is perfect voor een tweedehands verkoop om aan te tonen dat de wagen zijn verdiende verzorging krijgt, net zoals een onderhoudsboekje.

Bij een oudere wagen is de eerste detail ook een stuk uitgebreider want in dit geval moet er meestal een grondigere reiniging en correctie aan te pas komen om de lak terug te krijgen zoals het hoort te zijn.

 

Verloop van het onderhoudscontract

Deze eerste stap duurt bij een oudere wagen over het algemeen een stuk langer dan bij een nieuwe wagen omdat er meer correctie uitgevoerd dient te worden. Het verder verloop van een onderhoudscontract is echter identiek.

Bij de behandeling van een wagen gaan we dus de bestaande schade (de minieme schade bij een nieuwe wagen) wegwerken om een perfecte basis te hebben. Daarna gaan we de lak van een glaze (zie het als een voedende en glansversterkende olie) voorzien en daarna afwerken met een bescherming naar keuze. 
Deze beschermlaag is op uw noden afgestemd en is afhankelijk van hoe u de wagen gaat gebruiken en hoe u het onderhoud gaat uitvoeren.

 Dit kan dus variëren van een langdurige bescherming in de vorm van een sealant tot een hoogwaardige natuurlijke carnauba wax voor die ultieme glans.

Bovenop deze dienst voorziet het onderhoudscontract de opvolgende details om de look en vooral de bescherming van de wagen te onderhouden en verlengen. Dit houdt in dat wij bij dergelijke detail de huidige waxlaag (met daarin de contaminaties die gedurende de voorbije periode zijn opgevangen) gaan verwijderen en dat er daarna een nieuwe waxlaag aangebracht wordt. Ook het interieur en de velgen krijgen de nodige opfrissing om terug zoals bij de start te staan.

Als laatste extra worden er in een onderhoudscontract verscheidene wasbeurten voorzien. Dit houdt in dat uw wagen door ons gewassen en gestofzuigd wordt. De zogenaamde quick detail om op een goed uur uw wagen terug prachtig proper te krijgen, zonder de extra stappen die voorzien zijn bij een Onderhouds- en beschermingsbehandeling.

 

Elke wagen krijgt dezelfde nauwkeurige verzorging en toewijding. Aansluiting aan de druppellader garandeert de perfecte start.

 

ohplan4ohplan5ohplan6

 

 

 

 

 

 

 

 

Kostprijs

Een onderhoudsdetail is volledig op maat en wensen van de klant en valt dus ook volledig volgens uw wensen in te plannen. Verder is afhankelijk het onderhoudsplan afhankelijk van hoeveel u de wagen gebruikt en hoe u zelf het onderhoud uitvoert of uit wilt voeren. 
De basis is een volledige correctie van de lak, waarna een aantal keer per jaar naar keuze onderhoud gebeurt. Verder zijn er een aantal reguliere wasbeurten inbegrepen die u inplant wanneer dat voor u het beste uit komt. Om die reden zijn alle prijzen vanaf prijzen, voorzien op de standaard minimum.

 

  (Prijzen vanaf) Hiervoor krijgt u
Halfjaarlijks: € 780 + BTW Eén lakcorrectie en één onderhoudsdetail, een lakanalyse en verslag
Trimesterieel: € 1020 + BTW Eén lakcorrectie en drie onderhoudsdetails, een lakanalyse en verslag
2 maandelijks: € 1720 + BTW Eén lakcorrectie en vijf onderhoudsdetails, een lakanalyse en verslag

 

Extra services

Ons nieuwe atelier heeft heel wat voeten in de aarde gehad en zoals iedereen weet is een dergelijke zaak nooit af. We blijven vernieuwen en verbeteren om u de beste klanten service te kunnen bieden. Momenteel kan u genieten van onze faciliteiten terwijl je wagen de standaard wasbeurt krijgt. Koffie, bureau, draadloos internet, een PC indien gewenst, ... het is allemaal voorhanden.

Bovendien wordt er op uw verzoek een vervangwagen voorzien zodat u geen dienst moet doen op een externe persoon om hier te raken en u heel goedkoop kan verder werken en rijden terwijl uw wagen de nodige zorg toegediend krijgt.

Bij een onderhoudsplan hoort net zoals bij de andere behandelingen een volledig verslag met al het uitgevoerde werk en krijg je bovendien alle foto's en informatie in een mooie bundel. Dit als bewijs van het uitgebreide onderhoud mocht u de wagen ooit doorverkopen.

 
Wax-it ¬ Diensten ¬ Onderhoudsplan

Openingsuren

redarrow  MAA 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  DIN 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  WOE 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  DON 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  VRIJ 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  ZAT 9.30u - 12.30u Gesloten