WAX-IT

Porsche 918 Spyder - XPEL Ultimate

Inhoudsopgave
Porsche 918 Spyder - XPEL Ultimate
Fotogalerij

 

918 Spyder... Deze nu al legendarische combinatie prijkt achterop de wagen, ieders hart gaat wat sneller slaan wanneer hij de nieuwste supercar uit de Porsche-stal aanschouwt! WAX-IT werd aangesproken om onze klassieke 'nieuwe wagen' behandeling uit te voeren en de wagen van de modernste steenslagfolie te voorzien.

We willen in deze fotoreportage aantonen wat we allemaal uitvoeren op een nieuwe wagen, waarom we nu wél steenslagfolie plaatsen, waar we aandacht aan besteden,... kortom waar het verschil wordt gemaakt!

 

Foto 1. nu al legendarisch! 

Foto 2. de vele openingen maken het wassen er niet makkelijker op

Foto 3. Ontvetten en grondige controle is overduidelijk nodig

 

918spyder918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na het wassen met Gyeon Bathe en de Microfiber Madness Incredipad werd de wagen gedroogd met Dry Me Crazy en de Air Force Blaster. Hierna werd de wagen grondig ontvet met Gyeon Prep om alle olie en andere resten te verwijderen. 

Bij controle bleek al snel dat dit geen overbodige luxe was! De vele schuursporen zijn in alle mogelijke vormen en op alle panelen te vinden, fijne schurensporen, diepere pig-tails (varkensstaartjes), verkeerde verfijning,... De krassen zijn er gekomen bij de laatste inspectie die tijdens productie plaats vindt, hierbij worden de kleinste lakfoutjes uitgeschuurd en gepolierd, maar ook bij Porsche loopt het duidelijk al eens fout.

 

 

Foto 1-2-3. Alle punten die specifieke aandacht nodig hebben worden gemarkeerd.

 

918spyder918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Foto 1. schuursporen met een poging tot correctie

Foto 2. nog schuursporen

Foto 3. pig tails (rechts van de lamp)

 

918spyder918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na de analyse van de schade gaan we over op de eigenlijke lakcorrectie, een correctie die meer tijd in beslag zal nemen dan eerst geraamd! De combinatie van Scholl pads en polishes zorgt voor een perfecte verfijning.

De schitterende zilverkleurige lak is niet het enige oppervlak waar wel meer te bereiken was, de vele carbon oppervlakken die her en der te vinden zijn waren allen licht tot ernstig bekrast of dof. Ook hier zetten we Scholl - met succes - aan het werk! De glanzende carbon is ook afgewerkt met een vernislaag en kan dus op dezelfde manier behandeld worden als de lak. Op sommige andere delen is echter geen vernis terug te vinden, die gaan we anders behandelen! Zo is de rand rond de kofferruimte niet vernist, maar ook een deel van de instaplijst als de onderkant van het kofferdeksel.

Deze werden ontvet en daarna gewaxt met Swissvax Opaque ter bescherming. Alle glanzende carbon - waarvoor geen folie voorzien is - werd afgewerkt met Gyeon Mohs+!

 

Foto 1. dof spatbord

Foto 2. krassen en vegen rond de kofferruimte

Foto 3. Scholl correctie met DAP900.

 

918spyder918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto 1. Meer matte en doffe carbon na het verwijderen van de koplampen.

Foto 2. Gyeon Mohs+

Foto 3. Daarvoor doen we 't!

 

918spyder918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto 1-2. Carbon front lip voor en na

Foto 3.  Carbon B-stijl

 

918spyder918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto 1. Carbon B-stijl

Foto 2-3. Verder ontvetten van alle panelen. 

 

918spyder918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

XPEL

Na het reinigen, kleien, polieren en ontvetten gaan we de lak nu echt afwerken en uitgebreid beschermen. Op aanvraag van de klant werd een uitgebreide steenslagfolie geïnstalleerd over bijna alle panelen en de instaplijsten. Bij WAX-IT waren we steeds sterk tegen het gebruik van steenslagfolie gekant! Klassieke folies zorgen voor een vergeling van de kleur, hebben gigantisch veel appelsienenhuid, verminderen de glans en gaan bovendien na enkele jaren sterk verkleuren, versterven en de lak aantasten,... Een complete ramp om mee te werken!

Sinds enkele jaren is er echter een evolutie op de markt - de folies veranderen sterk op alle vlakken - en die evolutie wordt geleid door XPEL . Ze beperken de glans niet, hebben zo goed als geen appelsien, ze gaan véél langer mee... De meest innoverende functie is echter de zelfherstellende eigenschap! Wanneer de folie lichte krassen of vegen vertoont zorgt warmte er voor dat deze terug verdwijnen!

 

 

Werking

Alle verdere details en uitleg is te vinden op XPEL.com Voor specifieke aanvragen over prijs of afwerking kan u terecht op info@wax-it.be of 055/30.31.19

 

De folie bestaat uit meerdere lagen die samen voor de ultieme steenslagfolie zorgen. Integenstelling tot klassieke folie die gebruikt wordt om stickers te maken of een auto te wrappen is deze veel dikker en steviger.

  • - De buitenste laag is voorkomt krassen en vlekken
  • - De tweede laag zorgt dikte en soepelheid
  • - De derde laag is de lijmlaag en die makkelijk te manipuleren valt
  • - De 4de laag is verwijderbare folie. 

 

 

 

 

 

 

 

Foto 1-2-3. Aanbrengen van Xpel folie.

 

918spyder918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

220i918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En nu knallen maar!

  

918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

    

918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

     

918spyder918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

918spyder918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

918spyder918spyder918spyder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 
Wax-it ¬ Portfolio ¬ Porsche 918 Spyder - XPEL Ultimate

Openingsuren

redarrow  MAA 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  DIN 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  WOE 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  DON 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  VRIJ 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  ZAT 9.30u - 12.30u Gesloten