WAX-IT

Ferrari 250 SWB

Inhoudsopgave
Ferrari 250 SWB
Fotogalerij

Mensen eindigen het jaar graag met een compleet overzicht of met een som van alle mooie momenten... Wij kiezen er voor om het allermooiste te houden voor 't laatst, om het jaar echt in ongelooflijke schoonheid af te sluiten! Afgelopen jaar hadden we de grote eer om aan aan stukje Ferrari geschiedenis te werken, één van de mooiste ooit, één van de duurste ooit, in zo wat de mooiste kleurencombinatie ooit,...

De legendarische Ferrari 250 SWB werd door WAX-IT compleet behandeld, om de perfectie nu echt perfect te maken!

 

Een wagen met dergelijke waarde verkeert vanzelfsprekend in een zeer goede staat maar dat belet niet dat wij hier ook heel wat verbetering kunnen teweegbrengen. Bij juweeltjes zoals deze gaan we met de nodige precisie op zoek naar de laatste details, de laatste stappen tot perfectie. In deze fotoreportage kunnen jullie mee genieten van ons werk, want ook voor ons is dit puur genieten!

 

 

Interieur

In dit geval gaan we van start met het interieur zodat de tapijten de nodige tijd krijgen om te drogen en zodat het leder - indien nodig - extra voeding kan krijgen.

Het leder toont wat verontreiniging, duidelijk te zien in de nerven en poriën van het leder. Dit wordt aangepakt door Swissvax Leather Cleaner voorzichtig in te werken, eerst met microvezeldoek en bij sterker vuil met een lederborsteltje. De donkere sporen verdwijnen, de glanzende vetlaag is weg,.... De vele lederen oppervlakken worden voorzien van voedende en beschermende laag dankzij Swissvax Leather Milk, dit geeft op zijn beurt ook een geur die fantastisch combineert met klassiekers!  De zetels krijgen later nog een 2de laag.

Leder in hedendaagse wagens wordt anders geproduceerd waardoor die ook een iets ander onderhoud vereisen. Ouder leder is poreuzer - heeft meer poriën - waardoor de ledermelk dieper kan doordringen; het leder is meestal ook iets dikker waardoor er meer product kan opgenomen worden. Bij modern leder breng je eerder een bescherming op het leder aan, bij klassiek lieder moet het dieper doordringen. Wanneer het leder echt sterk verweerd is moet er voor een nog vettiger product gekozen worden, gewone ledermelk volstaat niet, ook niet na meerdere applicaties. In dit geval kiezen we voor Elephant Leather Preserver van Colourlock, dit dringt diep door en maakt het ruwe leder weer soepel en glad - de lederen opbergtas werd onder andere op die manier behandeld.

 

Alle textiel reinigen we grondig om het bleke, gevoelige kleur in zijn eer te herstellen. Dit doen we in dit geval met Swissvax Fabric - met spuitwater verdund tot 1 op 5 - voor een milde opfrisbeurt. Spuitwater zorgt er dankzij het koolzuurgas voor dat vuil makkelijker loskomt en uit het textiel gelift wordt. 

 

Het interieur is afgewerkt met echt chroom, dit toonde na de vele jaren ook de nodige oxidatie en wordt dus ook volledig opgepoetst met Swissvax Metal Polish. De metal polish verwijdert lichte krassen, oxidatie en brengt glans terug; een leuk extra is de lichte bescherming die achterblijft!

 

Foto's:

1-2-3. Vuil leder & stof

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Voor
2. Na
3. Voor

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

1. Voor
2. Na

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Polijstwerk

De prachtige 250 SWB werd een aantal jaar terug compleet gerestaureerd, de diepblauwe lak is dan ook in een relatief goede staat. Toch kunnen we duidelijke waskrassen waarnemen en op meedere plaatsen zijn er schuursporen en andere diepere krassen. Veelal nemen we dergelijke zaken waar na een grondige restauratie. Het spuitwerk an sich is echt top, maar de eigenlijke afwerking is niet overal perfect, het oog van een detailer ziet (misschien) nog net iets meer en gaat hier dan ook voor een perfecte afwerking. Elke kras en elk paneel werd afzonderlijk bekeken en behandeld om tot een perfecte krasvrije lak te komen. Ook de achterlichten werden op die manier terug dieprood.

Er is gebruik gemaakt van een uitgebreide variatie aan pads en polishes waaronder Menzerna FG400, Scholl Wol, Swissvax Cleaner Fluid, Festool Rotary,....

 

1-2-3. Vele krassen en vegen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-2-3. Spuitnevel en krassen, voor en na.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1-2-3. Lichten, voor en na.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Afwerking

De motor is met een uitgebreide collectie aan producten aangepakt. Menzerna Polishing Cream voor het metaal, 303 Aerospace Protectant  en Swissvax Protecton Matt voor alle plastic en rubber, Swissvax Nano Express voor gelakte delen,...  De Ferrari V12 is de motor der motoren, met de nodige aandacht ziet die er nu ook zo uit!

Om het werk en de kleur langdurig te bewaren wordt de wagen voorzien van meerdere waxlagen, bijkomend voordeel is de nog diepere en nattere glans. Bij dergelijke wagen is er voor ons maar één keuze en dat is wederom Swissvax, de Concorso is zowat de beste en leukste wax om te gebruiken. Een prachtige geur, diepe glans, makkelijk te gebruiken,... kortom de wax voor deze classic! 

 

Geniet van deze unieke Ferrari!

 

1. Laatste controle na het waxen.
2-3. Een parel van een motor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Ook de onderkant is volledig behandeld
3. Lederen opbergtas met ledervet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 
Wax-it ¬ Portfolio ¬ Ferrari 250 SWB

Openingsuren

redarrow  MAA 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  DIN 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  WOE 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  DON 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  VRIJ 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  ZAT 9.30u - 12.30u Gesloten