WAX-IT

BMW X1

Inhoudsopgave
BMW X1
Fotogalerij

 

Heel wat mensen die met ons en onze zaak in contact komen, geven ons de opmerking dat hun auto nog als nieuw is. "We hebben hem nog maar net en hij wordt wekelijks gewassen…" Maar zelfs al van voor die wekelijks gewassen wordt door de lieve/verplichte/ijverige zoon of dochter zijn er al verschillende punten waarop een auto aandacht kan gebruiken. Met het verslag van deze BMW X1 willen we aantonen waar we zelfs op een nieuwe auto het verschil maken.

De BMW X1 was nog geen maand oud en zijn eigenaars zorgen er zelf zeer goed voor, toch zijn er hier en daar wat puntjes. Een typisch probleem is de transportwax die blijft hangen in spleetjes en gaten. De transportwax wordt op een wagen gezet gedurende het transport ter bescherming van de lak, éénmaal op locatie wordt dit verwijderd met een straf goedje opdat de wax er mooi zou aflopen.

 

Nadeel van deze techniek is dat er - net zoals met water zou gebeuren - restanten achterblijven in de deuropeningen en andere kieren. In het geval van de X1 uit zich dit in vettige strepen over de plastic zijschorten. (zie foto 1 en sporen op foto 2)

Als we de wagen onder het laserled-licht bestuderen zien we ook al hier en daar lichte krasjes. Die zijn er veelal ingekomen door de manier waarop de wagen afgewerkt wordt voor de eigenlijke aflevering aan de klant of door de manier waarop de voorgenoemde transportwax verwijderd wordt. Gelukkig is er in dit geval niets ernstig te vinden (dit hebben we al anders gezien!)

 

Omdat de wagen al eventjes gebruikt is of voor aflevering nog een tijdje buiten gestaan heeft zonder (transport)wax, is er ook al lichte contaminatie van de lak te vinden. Die wordt dus voorzichtig gekleid om een zuivere basis te verkrijgen waarna we met een lichte polish de schade makkelijk wegwerken. Menzerna 106FA (te vergelijken met Blackfire Finishing Polish) in combinatie met een 3M finishing pad zorgt via rotary voor de geschikte correctie en afwerkingsgraad.

Een tweede stap met Blackfire Gloss Enhancing Polish op een zwarte Monello pad via DAP900 zorgde voor de extra glans en zuiverheid vóór we de bescherming aanbrengen.

 

Tijdens de polish stap kozen we er ook voor om de typerende naamsticker die elke garage aanbrengt te verwijderen. Dit is op lange termijn een plaats waarrond vuil zich opstapelt, de stickers lossen en je krijgt kleurverschil wanneer een wagen niet steeds goed onderhouden werd. Dit alles kan je beter voorkomen en dus worden die verwijderd (met goedkeuring van de klant).

Door de kleur kiezen we voor Blackfire als bescherming (vandaar ook voorgaande Blackfire GEP stap) en we brengen een laag Blackfire All Finish Paint Protection aan via een Blackfire Wax applicatie. Die laten we gedurende een tijd staan waarbij we in tussentijd het interieur onderhanden nemen.

Het interieur kreeg de Blackfire Interior Cleaner en Protectant en de Gliptone Leather set om er terug als nieuw uit te zien. Tevens zorgen beide producten voor de nodige bescherming tegen UV, vuil en andere elementen die plastic, rubber, leer en andere materialen er oud en versleten doen uitzien.

 

Om een schitterend eindresultaat te krijgen kregen de velgen nog een laag Blackfire All Metal Sealant waarmee we al meermaals schitterende bescherming kregen voor velgen. De banden kregen een fijn laagje Blackfire Long Lasting Tire Gel, mooi verspreiden over de band zorgt voor een diepzwarte satijnglans die - wanneer het de tijd krijgt om in te werken - langdurig zichtbaar is.

De allerlaatste stap is de Blackfire Midnight Sun Carnauba wax die ook met een Blackfire Applicator aangebracht werd, waarna je een fantastische flake pop en diepe reflectie en natte look verkrijgt.

Hierna is de wagen afgewerkt zoals hij eigenlijk hoort afgewerkt te zijn. Geen enkel zichtbaar krasje, alle transportwax correct en nauwkeurig weggewerkt, de lak kreeg zowel een synthetische als natuurlijke bescherming en het interieur is ook bestand tegen vele maanden intensief gebruik.

 



 
Wax-it ¬ Portfolio ¬ BMW X1

Openingsuren

redarrow  MAA 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  DIN 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  WOE 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  DON 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  VRIJ 9.30u - 12.30u 13.30u - 18u
redarrow  ZAT 9.30u - 12.30u